sunnuntai 18. elokuuta 2013

Kohti Joulua


Näitä koreja mä tässä mietin, että jos jouluksikin saisi tehtyä. Sisälle voisi laittaa jotain karkkeja tai oma tekemiä leivonnaisia pussissa. Sellofaaniin kun nämä sitten pakkaisi, niin olisi siinä kivannäköinen muistaminen. Meinaan mennä etsimään yhdestä kangaskaupasta trikoita ja tehdä erivärisiä myös. Ehkä näitä voisi tehdä myyntiinkin. Niin nopsasti näitä tuli. :) Tämä on yhden illan tulos. Noita pannunalusia myös voisi tehdä sekä lahjaksi että myyntiin. Voisi olla aika kiva, jos laittaisi tuollaisen pannunalusen sekä teen/kahvipaketin mukaan. Siinä jo esim. kerhotädeille kiva lahja jouluksi.


Tuubihuiveja mulle on muutamia jo kertynyt. Puuttuu enään muutamille joulupaketeista. Nämä myös sellaisia, jotka tulee tosi nopsasti valmiiksi. Kivaa tehdä ja lanka on aivan ihanan pehmoista. Täytyy miettiä, että jos tekisi itselleen myös yhden. ;) Tein tässä itselleni vaaleanpunaisesta langasta tuubihuivin toisinpäin (siis poikittain neuloin, kun tämä tehty pyörönä). 2oikein, 2 nurin neuletta. Siitä sai taas ihan erinäköisen. Eikä sekään mikään kauhean vaikea malli.


Villasukkia on muutamia valmiina. Tässä yhdet, tosin nämä kaipaa vielä päättelemistä. Nämä päätyvät joko lahjapakettiin tai myyntipöydälle. Vielä en osaa sanoa. Mä toivoin, että yksi mun kaverini opettaisi meidän käsityöillassa neuvomaan kuinka saa villasukan varteen kuvioita. Hello Kitty kuvio olisi neidillä toiveissa. Katotaan kuinka mä siinä onnistun! :) Jos se onnistuu, niin tiedän ainakin kaksi muutakin tyttöä, jotka sellaisista tykkää. :D
Muutamia ideoita siis jo jouluksi mietittyinä taas! Eikä tässä enään kauheita aikoja olekaan, jos meinaa itse jotain tehdä. Joulutorille sain pöydän ja sinnekin vähän jotain uutta täytyy kehitellä. Onneksi oon tässä pitkin vuotta aika paljon juttuja tehnyt, niin valmiita juttuja löytyy. Pellavasydämiä teksteillä ja kuvilla on myytynä niin paljon, että niitä mä teen lisää. Samoin kaikki tekstityynyt on myytynä, niin niitä myös meinaan lisää tehdä. Huovasta on tulossa hiiriä kunhan niin pitkälle pääsen. Hyvähän se on, että on suunnitelmia!! ;D
Oikein mukavia syyspäiviä ihan jokaiselle!! <3

9 kommenttia:

  1. Nää korit pisti silmään heti ensimmäisenä ja niitä, kun oppisi tekemään itsekin niin awot! Käyttöä löytys varmasti parille korille. Kaunnita siis ovat ja sinulta löytyy hienoja blogeja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kauniista sanoistasi!! :)
      Mä en ole koskaan ollut mikään käsityöihminen, mutta useampi vuosi sitten päätin, että nyt mä opettelen sukan tekemisen. Ensimmäiset sukat olivat juu tosi harjoituskappaleita, mutta nyt kun niitä on tehnyt useamman parin, niin kyllä sitä vaan oppi. Tuon korin tekemisen mulle opetti yksi ihan kädestä pitäen, eikä nekään ollut vaikeita. Yllätyin siitä kuinka helppoja ne on tehdä! Jos vaan on joku joka osaa kädestä pitäen neuvoa, niin ihan varmasti sen oppii. Näitä koreja ennen en ollut koskaan virkannut, kun ketjusilmukoita. :D Tämä vaan siis sillä, että opittavissa on. Ja korien tekemiseen ei kauhean kauaa aikaa menekään.

      Poista
  2. Hienoja on taas kerran sun aikaansaannokset :) Jostain syystä mun joulukaappi on alkanut taas pursuilla - olisikohan tuo merkki, että on siivousta vailla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!! :)
      Tai jos se on jo niin täynnä joululahjoja. ;) Meillä tehtiin niin suursiivous, että nyt mahtuu taas kaappeihin lahjoja. Miehelläni on toimisto, jonne onneksi saan lasten suurimmat lahjat, niin niitä ei kukaan pääse räpläämään. ;)

      Poista
    2. Piti vielä sanoa, että mulla on mennyt tänään oikein jouluttamiseksi - varasin joulukuulle Tampereelta hotelli-teatteri-paketin Saiturin Joulu-näytökseen :) Sitten keksin, että pitää kaupunkiin mennessä varata liput Iloiseen Joulukonserttin :) Mustahan on tullut tänään aika jouluttaja ;)

      Poista
    3. Oi että mitä ihania suunnitelmia!! <3
      Kyllä kuulostaa ihan jouluttajan suunnitelmilta. :D Mutta onhan sitten ennen joulua tosi mukavaa puuhaa. Hotelli loma kuulostaa aina niin ihanalta.

      Poista
  3. Mä en muista olenko sulta kysynyt vai joltakulta muulta... Osaatko tehdä lapasia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon vasta harjoitellut niiden tekemistä... Vielä en oikein uskalla kellekään niitä myydä. ;) Mutta tiedän kyllä yhden, joka niitä osaa tehdä! Mä laitan sulle viestiä tulemaan.

      Poista
    2. Kiva juttu. Laita viestiä. Mä niin kaipaan lapasia. :)

      Poista